Pokud plánujeme tisk tašek pro naší firmu nebo projekt je dobré si nejdříve rozmyslet, pro koho budeme tašky vytvářet. Finální produkt by měl být zaměřený na konkrétního zákazníka, který jej bude používat. V dnešní době máme spoustu možností, jak výsledný produkt vytvořit a na jednotlivé postupy se nyní podíváme.

 

Jaký dojem by měla taška předávat uživateli?

Materiál přináší určitý dojem na svého uživatele. Podle dojmu, který chceme zanechat, si můžeme vybrat, z čeho bude taška vyrobena. V současnosti jsou k dispozici dvě hlavní varianty pro výrobu a potisk tašek. První a velmi populární možností jsou aktuálně tašky papírové, protože se spoustu lidí v současnosti snaží o ekologičtější přístup k životu.

Plast je v očích některých lidí tabu, čemuž napomáhá značná propagace ze strany médií, které často publikují odstrašující zprávy o skládkách odpadu plných nezpracovatelných plastů nebo ostrovech plastu uvnitř oceánu. Tyto příběhy v mnohých lidech způsobují velmi nepříjemné pocity z plastu a proto chtějí udělat něco dobrého pro naší planetu.

To je samozřejmě moudré a správné, nicméně je potřeba se na ekologii koukat jako na celek, ne jen na jeden ukazatel, jako je doba rozložitelnosti plastu. V mnoha případech je totiž výroba plastu méně zatěžující na životní prostředí než například produkce papíru, ze kterého tyto tašky jsou. Při volbě ekologického materiálu tedy není vždy pravda, že plast je tím nejhorším možným materiálem.

 

Který tvar je pro tašku nejvhodnější?

Tvar tašky je také nástrojem, jak vyvolat určité pocity v uživateli. Obchody s luxusním zbožím dost často nabízejí tašky mnohem prostornější než je samotný nákup, tím dosahují příjemnějšího zážitku z nákupu a jejich uživatelé mají dobrý pocit z nákupu. Naopak pokud někomu darujeme tašku menší, můžeme dosáhnout určitého osobnějšího dojmu z darovaného nebo zakoupeného zboží. V současnosti si můžeme vybrat různé velikosti i jednotlivé tvary tašek. Opět je dobré si zvolit velikost i tvar podle našeho záměru.

 

Jak mohu nechat tašku potisknout?

Ať už zvolíme tvar i materiál jakýkoliv, máme možnost naší tašku odlišit od ostatních pomocí potisku. Většina zaběhnutých společností je schopna připravit jednoduchý i barevný potisk. Zvolený motiv by měl vždy ladit s celkovým vzhledem a materiálem našeho produktu. S výběrem správné barevné kombinace nám může pomoci například teorie barev.

Každá hlavní barva má svou doplňkovou, která k ní perfektně pasuje. Při návrhu propagačních předmětů je zásadní dodržovat manuál jednotného vizuálního stylu společnosti nebo jiný interní postup. Pokud takový manuál neexistuje, měl by vizuální styl vycházet z loga nebo firemních barev. Když už máme představu o barevném provedení, můžeme se přesunout na výběr jednotlivých tiskových technik.

 

Je lepší sítotisk nebo flexotisk?

Tyto nejznámější tiskové metody mají každá svá specifika. Flexotisk je metodou, při které jsme schopni potisknout velké množství jednotlivých kusů tašky. Je to způsob, který má levnější jednotkovou cenu, ale standardně se používá pro potisk více jak 2000 kusů. Jeho nevýhodou může být nižší počet barev, který můžeme k potisku využít.

Druhým nejpoužívanějším způsobem potisku je sítotisk, ten je určený pro potisk nižších nákladů zhruba do 2000 ks. Jakmile je vytvořeno síto, můžeme daný motiv používat opakovaně, klidně i na tašku většího rozměru. Tento potisk také umožňuje větší množství barevných kombinací než výše uvedený flexotisk.

Tisk na tašku je jeden ze způsobů propagace a tak je k němu potřeba přistupovat. Pokud se nám podaří vytvořit hodnotný, líbivý předmět, budou jej vaši klienti používat opakovaně a vy tím získáte za jednu cenu větší množství potenciálně oslovených zákazníků.

Stanislav Opluštil

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.