Pro řadu firem i soukromých podnikatelů působících v konkrétní lokalitě může být v rámci jejich marketingové strategie lokální SEO (například SEO v Berouně) jedním z nejlepších, ne-li tím nejlepším prostředkem, jak přivést co nejvíce zákazníků do své kamenné prodejny. V tomto článku vám přineseme několik tipů, jak toho docílit.

 

Proč volit místní SEO?               

 

Pro váš kamenný obchod má lokální SEO značný význam především proto, že místní vyhledávání vede k daleko vyšší míře konverzí. Lokální klientela hledající například nejbližší prádelnu je pravděpodobně již odhodlána tuto prádelnu také navštívit (a ne jet se svým prádlem na opačný konec republiky) a nachází se tak nejblíže k pomyslnému dnu takzvaného „prodejního trychtýře“.

Výzkumy ukazují, že až desítky procent zákazníků, kteří vyhledávají lokální podnik, jej v nejbližší době také navštíví, případně u něj nakoupí online! Lokální SEO je tak velmi efektivním způsobem, jak tyto návštěvníky dostat doslova k vašim dveřím.

 

Co u místní optimalizace pro vyhledávače rozhoduje?

 

O umístění vašich stránek na některé z vysokých příček výsledků vyhledávání rozhoduje u Googlu zejména:

  •         Blízkost vašeho podniku vzhledem k vyhledávajícímu
  •         Relevance vaší nabídky vzhledem k vyhledávané frázi
  •         Autoritativnost vašich stránek na internetu
  •         Konzistence údajů o vašem podniku (stejná adresa i kontakty)
  •         Dobré recenze a ohlasy vašich návštěvníků i klientů

Ale i celá řada dalších on-page i off-page faktorů, jako je tomu u každého SEO – mobilní SEO či SEO copywriting se rozhodně uplatí i zde. Pojďme si nyní povědět, jak můžete vaše šance na předehnání lokální konkurence zvýšit.

 

Jak na lokální SEO?

 

  1.       Mějte stránky přátelské k uživatelům mobilů.

To platí samozřejmě pro SEO obecně, nejen pro to lokální. Ignorovat stále větší počty lidí, kteří informace vyhledávají přes mobilní telefon, dnes již zkrátka není možné. Stránky přizpůsobené mobilním telefonům vyhledávače prokazatelně hodnotí lépe, než ty ostatní a při tvorbě webových stránek je to nutno zohlednit.

 

  1.       Mějte na stránkách adresu vašeho podniku

V zápatí vaší hlavní stránky ani na stránce kontakty nesmí v žádném případě chybět vaše adresa (či adresy, máte-li vícero poboček). Hodí se také mít na stránkách zabudovánu Google mapu, která ukazuje vaši lokalitu.

Neopomíjejte ani strukturovaná data, která návštěvníky zaujmou již ve výsledcích vyhledávání! To je téma na samostatný článek, který si můžete přečíst třeba zde.

Těmito kroky zajistíte, že vyhledávače si váš podnik budou spojovat s konkrétní lokalitou.

 

  1.       Vytvořte si stránku na Google My Business

Google My Business je skvělý nástroj propagace vašeho podniku. Rozhodně si zde vytvořte stránku, kterou ale nenechávejte ladem, nýbrž ji pravidelně aktualizujte, přidávejte na ni fotky, posty a další obsah. Stránky GMB se budou zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání a mohou rovnou sdělovat vaši adresu, otvírací hodiny, kontakty, atd. GMB je zatím stále zdarma, ačkoliv Google zvažuje i jeho zpoplatnění.

 

  1.       Registrujte se i do dalších místních služeb

V českém prostředí by vaše firma měla vedle GMB rozhodně registrována přinejmenším na Firmy.cz. Ale nespokojujte se jen s těmito. Dále jsou zde Zivefirmy.cz, Najisto.cz, katalogy typu Anonce.cz či Zlatestranky.cz, případně další katalogy těsněji související s vaším oborem, které rozhodně nepomíjejte. 

Pamatujte i na Facebook, Yelp, nebo třeba TripAdvisor!

 

  1.       Pamatujte na konzistenci v citacích

Kdekoliv vaši firmu zmiňujete, buďte konzistentní v jejím jméně, adrese i telefonním čísle. Vyhledávače vás tak snadněji rozpoznají a nebudete je tak mást. Existují nástroje, jako například Synup, které vám umožňují zkontrolovat, zda se údaje o vaší firmě zbytečně neliší.

 

  1.       Optimalizujte meta title a meta deskripci

V meta titlech (i v meta description!), které se objeví jako odpovědi na výsledky vyhledávání, nesmí chybět kategorie vašeho podnikání, ani vaše lokalita. Pamatujte na vhodnou délku – meta title okolo 60 znaků, meta description 150-160 znaků.

 

  1.       Mějte dobré recenze

Vysoká hodnocení zákazníků a důvěryhodné recenze vašich služeb především na Google My Business jsou faktory, které mohou vašim stránkám pomoci k vyšším příčkám ve výsledcích hledání!

  1.       A samozřejmě optimalizujte vaše stránky!

Pro lokální SEO platí ve většině případů totéž, co pro SEO obecné. Klíčová slova, linkbuilding, kvalitní obsah stránek – to jsou vaše trumfy!

 

Zde vymezený prostor nám bohužel neumožňuje probírat toto téma hlouběji. Řadu věcí jsme tak byli nuceni vynechat. Uvítáme ale i vaše vlastní tipy v komentářích, proto směle pište!   

Stanislav Opluštil
Comments are closed.