Tři písmena skrývající celou řada úkonů, strategií a potřebných know how, které mohou úzce souviset s úspěchem i případným neúspěchem vaší webové stránky a potažmo vašeho podnikání. SEO je zkratkou pro search engine optimization neboli optimalizaci nalezitelnosti na internetu. Dnes se dá považovat za jednu z nejčastěji vyhledávaných služeb.

Paralelně s poptávkou se zvyšuje množství odborníků, ke kterým se můžete pro optimalizace obrátit a webů, které informují o základních chybách, mýtech a nezbytných krocích spadajících pod optimalizace vašeho webu. Jaké jsou nejčastější termíny, s nimiž se budete při optimalizaci potkávat? Jak SEO probíhá a proč byste právě vy měli optimalizaci věnovat svůj čas a peníze? To se dozvíte v našem stručném úvodu do světa optimalizací pro vyhledávače pro laiky.

Do světa, který vás může dovést k ideálnímu profilu návštěvníka, jemuž stačí jen pár kliknutí k tomu, aby vás nalezl.

 

SEO – cesta je dlouhá, ale cíl za to stojí

SEO není příslibem definitivního stavu hojnosti a zvýšených obratů nebo něčím, co si můžete jednou provždy zakoupit a mít pokoj. Jedná se o proces a čím dříve s ním začnete, tím lépe. Ideální případ je ten, že jste právě dostavěli své webové stránky a prvotní nadšení z webu i samotného podnikání pomalu a jistě střídá probuzení se do reality: Jak na svůj web dostanu lidi? A co když se moje pracně vytvořené stránky po čase ztratí v temných vodách vyhledávače?

Co kdy budu k nalezení až na DRUHÉ stránce výsledků vyhledávání? Druhá, to je přesně ta, na kterou ani já sám nekliknu? Je třeba počítat se vším a ještě před zveřejněním vašich webovek se soustředit na klíčová slova a cílovou skupinu, která vás pod nimi bude nacházet. Vaším cílem je ideálního zákazníka z cílové skupiny přivést na váš web z místa, kde vás hledá, a to co nejkratší možnou cestou. Váš web bude z těchto důvodů vyžadovat případné úpravy za účelem nalezitelnosti jak potenciálními klienty, tak roboty vyhledávačů.

Čím snadněji se k vám roboti vyhledávačů dostanou, tím rychleji budete zařazeni do jejich databáze a pomyslná cesta k návštěvníkovi webu se tak zkrátí.

 

O co usiluji investicí do SEO?

Nejčastěji je cílem optimalizace vydělat peníze zvýšením návštěvnosti cílové skupiny. Tedy za pomoci přirozených výsledků vyhledávání, ať už ze Seznamu či Googlu. Což je připomínkou toho, že SEO není placenou reklamou, ale dlouhodobou mravenčí prací, která je ve finále efektivnější než nárazová investice do reklamy a propagace. SEO zlepšuje pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání za pomoci použití relevantních klíčových slov.

Díky návštěvám roste povědomí o vás a vašich službách, takže si optimalizací vytvoříte přirozenou návštěvnost stránek a zlepšíte vaši dohledatelnost.

Klíčovými body, které kráčí ruku v ruce s ideálním stavem vašeho podnikání, jsou kvalita a relevantnost.

Pokud kliknutím na váš web nalezne obojí, tak věřte, že zůstane a prokliká se hlouběji. Sami určitě nechcete nabízet zajíce v pytli a pod na první pohled slibným odkazem zobrazeným vyhledávačem nechat zákazníka odhalit, že patříte mezi jeden z mnoha matoucích webů, které nemají co nabídnout, zato se hemží klíčovými slovy, která zadal.

 

Vaše doména by měla ve zkratce disponovat:

  • dobře strukturovaným webem
  • zpětnými odkazy (tzv. linkbuilding)
  • důvěryhodností

A mnoha již zmíněnými i nezmíněnými body… Že je toho nějak moc? Proto je třeba vsadit na odborníky.

Co pro vaši stránku můžete udělat vy sami, zjistíte během procesu, kdy začnete lépe rozumět světu SEO a skrytým tahům, mířícím k úspěchu.

Stanislav Opluštil

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.